Tens I/o EMS? Electroestimulació

Tens i/o EMS? Electroestimulació

En aquesta nova entrada del nostre blog us parlarem sobre: “Tens i/o EMS? Electroestimulació”

La electroestimulació és una terèpia que actualment mtges i fisioterapeutes de tot el món la recomanen, gràcies als múltiples beneficis que aporten.

És una teràpia que treballa mitjançant un aparell que envia impulsos elèctrics al cos, que aquests s'aconsegueixen gràcies als electrodes que estan enganxats a la pell.

La electroestimulació produeix efectes com:

• Elevació de l'umbral de dolor.
  • Redueix l'activitat de les cèlul.les del dolor.
  • Augment de la circulació sanguínia
  • Vasodilatació
  • Efecte de relaxant muscular

Existeixen dos tipus diferents d'electroestimulació, com són: TENS i/o EMS.

Què és el TENS?

El TENS és un tipus d'electroestimulació que significa Electroestimulació Nerviosa Elèctrica Transcutánea.

L'objetiu principal del TENS és el de tractar o inclús eliminar el dolor.

És un tractament molt efectiu per tractar un dolor agut localitzat mitjançant la disminució del dolor. Es crea una hiperestimulació de les fibres sensitives que a la vegada provoca un bloqueig de la transmissió sinàptica de les fibres, afectant la transmissió del dolor.

Existeixen diferents tipus de corrents TENS, sent la corrent convencional la opció més utilitzada gràcies a la seva correcte tolerància. També per l'efecte analgèsic que produeix sobre el cos humà.

Aplicable en casos de dolors crònics i aguts com lesions, fractures, molèsties musculars, molèsties de genoll o lumbar.

Imatge del Electroestimulador RehabX2 amb programa TENS i EMS

Què és el EMS?

El EMS és un altre tipus d'electroestimulació que significa Electroestimulació Muscular.

L'objetiu principal del EMS és el de tractar d'enfortir i tonificar la musculatura.

Gràcies a l'ajuda dels impulsos elèctrics junt amb l'estimulació sensorial es generen contraccions per actuar sobre la pròpia musculatura.

Aplicable en casos per treballar la musculatura amb l'objectiu de guanyar resistència i augmentar la massa muscular.

Imatge del Electroestimulador Chattanooga Rehab amb programa TENS i EMS

Contraindicacions del TENS i EMS:

La electroestimulació TENS i EMS no s'hauria d'utilitzar en pacients amb:

• Marcapassos
  • Dones gestants
  • Pacients epilèptics
  • Persones que pateixin càncer
  • No aplicar en pits, zones amb varius, tromboflebitis..
  • No en zones amb hemorràgies.

Per saber més sobre “TENS i/o EMS? Electroestimulació”, no dubti en posar-se en contacte amb nosaltres, Ortopèdia Lloret Salut, al 972 36 98 63 o info@ortopedialloretsalut.com

Llistat de categories

Productes Recomanats